Quand Générosité rime avec L’Arche La Ruisselée

Début septembre, lors de la journée d’intégration, les 1000 élèves du lycée ont couru au profit  de l’Arche la Ruisselée, un établissement médico-social qui accueille et propose une vie partagée à des personnes avec un handicap mental.

Les résidents de L’Arche La Ruisselée et nos élèves

Ce cross solidaire a rapporté la somme de 9463 euros et le 11 décembre à l’occasion de la remise de ce chèque, Yann Convert directeur de la Ruisselée et Aude responsable de l’atelier occupationnel accompagnés de trois résidents Samuel, Véronique et Chantal, sont venus rencontrer les élèves de seconde et parler de leur quotidien et de leur projet de vie. Notons qu’à cet instant le don du lycée s’est transformé en échange car les résidents avaient confectionné des biscuits et des bougies et surtout apporté avec eux leur tendresse et leur joie de vivre.

Beaucoup d’émotion donc et de valeurs que les uns et les autres ont partagé sous le signe de l’amitié et de la richesse du cœur.

Merci !

Delphine Coignard, pastorale scolaire

American University Field Trip

On Tuesday Dec 3 the 1ere International Section students visited the American University and the American Library in Paris, both in the 7th district.

At the American University they met an Admissons Counsellor and toured the various campus facilities. At the American Library they visited the Teens Section and learned about the Young Authors Fiction Festival next April. An added plus: lunch at the Champ de Mars near the Eiffel Tower and a short shopping spree! A chilly but enjoyable day!

by Diane Hart, english profesor

American University Field Trip

The 3rd of December 2019, the students of the International Section from Lycée Bossuet went to the 7th district of Paris to visit the American University and the American Library. Have you ever thought of studying abroad in Paris? The French students arrived at 11am in Paris and went to the American library first. Did you know it is the largest English library with a teen section, activities, and films in Europe? People there are preparing the young authors contest. Last year they had 841 entries! Students visited the library and went to the Eiffel Tower to eat under the Eiffel Tower and had one hour free to explore the Champs de Mars.

After that, they went to the American University and visited it. There are 1200 students studying from 109 nationalities which I think is very beneficial because you can meet different cultures. They had a lot of different electives and clubs like “the wine club”. And if you are undecided for your major, no worries, you can double major. So, this was a good day. The students learned a lot of things and I’m sure that some of them will go to this special university.

By Gaëlle Meckler 1ère Bleue